loading...

http://ghasrangasht.com

سايت آژانس مسافرتي قصران گشت

بازدید : 377
11 زمان : 1399:2

اقتصاد رو به رشد و آينده روشن پيش روي تركيه موجب شده بسياري از ايرانيان با هدف سرمايه‌گذاري، اقدام به خريد ملك در اين كشور كنند. اولين سوالي كه در ذهن متقاضي خريد ملك در تركيه نقش مي‌بندد، در مورد چگونگي خريد اين املاك و پس از آن پروسه دريافت پاسپورت تركيه است. اين موضوع دست‌مايه نوشتار پيشِ رويتان قرار گرفته تا پاسخ سوالات شما را در زمينه خريد ملك در تركيه ارائه دهد.

مزاياي پاسپورت تركيه

همسايه شمال‌غربي ايران كه كشوري اوراسيايي است، هم جانب اروپايي خود را دارد و هم آسيايي. موقعيت جغرافيايي و سياسي اين كشور موجب شده پاسپورت تركيه رتبه ۳۹ جهاني را از آن خود كند و شهروندان آن اجازه سفر به ۷۱ كشور جهان را بدون ويزا داشته باشند. با داشتن پاسپورت تركي، علاوه بر اين ۷۱ كشور، براي سفر به ۴۴ كشور جهان نيز از ويزاي فرودگاهي يا on arrival استفاده مي‌شود؛ البته براي ورود به ۸۳ كشور ديگر بايد ويزا درخواست داد.

براي دريافت اقامت و برخورداري از مزاياي پاسپورت تركيه دو راه پيش روي ايرانيان قرار دارد؛ تحصيل در تركيه و سرمايه‌گذاري از طريق خريد ملك در تركيه.

اگر نگاهي به ارقام منتشر شده از پورتال‌ آماريِ رسمي اين كشور با نام ترك استات Turk stat بيندازيم، مشخص مي‌شود كه تركيه مدرن تبديل به يك مركز تجاري چندگانه با مليت‌هاي متفاوت شده است كه در آن افراد مختلفي از سراسر جهان در املاك و بنا‌هاي تجاري سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

در سال ۲۰۱۸، حدود ۴۰هزار خانه توسط روس‌ها، آلماني‌ها، بريتانيايي‌ها، سوئدي‌ها، هلندي‌ها و شهروندان آمريكا و هم‌چنين مليت‌هايي از خاورميانه هم‌چون عراق، ايران، كويت، اردن و عربستان‌ سعودي خريداري شده است.

جهت مشاوره و يا دريافت پاسپورت و ويزا هاي مختلف از جمله پيكاپ ويزا، ويزاي شينگن و غيره مي توانيد به سايت قصران گشت مراجعه كنيد.

شرايط خريد ملك در تركيه توسط اتباع خارجي

با اصلاحات قانون اعطاي تابعيت تركيه در سال ۲۰۱۸، خريد ملك در اين كشور متقاضيان بسياري پيدا كرد. پيش از تصويب اين قانون، خريد ملك توسط اتباع خارجي در تركيه بايد با مبلغ بيش از يك ميليون دلار صورت مي‌گرفت، اما پس از آن رويداد مهم، تنها با ۲۵۰هزار دلار امريكا مي‌توان در تركيه ملك خريد و در يك كشور نيمه‌اروپايي سرمايه‌گذاري كرد.

قانون تركيه به اشخاص حقيقي خارجي اين اجازه را مي‌دهد كه حداكثر تا ۳۰ هكتار از يك ملك را خريداري كنند.

از طرفي اتباع خارجي در تركيه حق تملك يا اجاره اراضي در مناطق نظامي-امنيتي را ندارند. در نواحي ديگر نيز متقاضي تنها ۱۰ درصد از اراضي و املاك آن ناحيه را مي‌تواند خريداري كند.

بايد توجه داشت كه خريد ملك و سرمايه‌گذاري در تركيه محدوديت‌هايي نيز دارد؛ براساس اعلام اداره كل ثبت اسناد تركيه و هم‌چنين وزارت امور خارجه اين كشور، شهروندان كشورهاي خارجي كه با تركيه مرز مشترك دارند، نمي‌توانند در استان‌هاي مرزي كشورشان ملك خريداري كنند.

محدوديت‌هاي قانون اعطاي تابعيت با خريد ملك در تركيه

براي خريد خانه در تركيه بايد از قوانين و شرايط آن آگاهي داشت؛ چراكه قدم برداشتن خارج از چهارچوب باعث لغو قرارداد خواهد شد. بنابراين مشورت با يك وكيل آگاه به امور خريد ملك در تركيه مي‌تواند از اين موضوع پيشگيري كند.

بر اساس قانون اعطاي تابعيت تركيه، ايرانيان اجازه خريد ملك از محدوده استاني هم‌مرز با ايران را ندارند.

به عبارت ديگر، استان حَكّاري Hakkâri (از شرق همجوار با استان آذربايجان غربي و شهرستان اروميه)، استان وان Van (از شرق همجوار با استان آذربايجان غربي و شهرستان سلماس)، استان ايغدير Iğdır (همجوار با شهرستان خوي) و استان آغري (همجوار با شهرستان‌هاي بازرگان و ماكو) از جمله مناطق ممنوع و محدود براي ايرانيان محسوب مي‌شود.

اين قانون براي شهروندان ديگر كشورهاي همسايه تركيه نيز صدق مي‌كند؛ براي مثال اتباع كشور گرجستان اجازه خريد ملك در استان آرت‌وين Artvin را ندارند و شهروندان كشور بلغارستان نيز مجاز به خريد ملك از استان‌هاي اديرنه و كيركلارلي نيستند. علاوه بر اين، كشور تركيه اجازه خريد ملك به شهروندان برخي از كشورها نمي‌دهد كه ايرانيان جزء اين دسته نيستند.

براي دريافت حق شهروندي تركيه از طريق خريد ملك، تا حداقل ۳ سال اجازه فروش يا واگذاري ملك را نخواهيد داشت اما مي‌توانيد آن را اجاره دهيد.

يكي ديگر از مواردي كه در انتخاب ملك و خريد آن بايد توجه داشت، تاييديه ملك يا معامله از سوي وزارتخانه و ارگان هاي امنيتي است؛ در اين حالت، موقعيت جغرافيايي ملك بايد از سوي اين ارگان‌ها تاييد شود. در غير اين صورت امكان فسخ قرارداد دور از ذهن نيست.

مزاياي خريد ملك در تركيه

مهم‌ترين مزيت خريد ملك در تركيه دريافت اقامت و پاسپورت اين كشور است. همان‌طور كه گفته شد، اعتبار پاسپورت تركيه بيشتر از پاسپورت ايراني است. با دريافت پاسپورت تركيه محدوديت‌هاي كمتري براي ورود و خروج به كشورهاي مختلف پيشِ روي متقاضي وجود دارد. با خريد ملك، فرد و خانواده‌اش مي‌تواند براي دريافت پاسپورت درخواست كند.

دريافت حق شهروندي تركيه، تا حداكثر ۳۰ روز كاري پس از خريد ملك به انجام مي‌رسد و متقاضي مي‌تواند حداكثر تا شش ماه پس از آن براي دريافت پاسپورت اقدام كند.

موقعيت جغرافيايي كشور تركيه فضاي ايده‌آلي براي تجارت و كسب‌وكار ايجاد كرده است. شهرهاي توريستي اين كشور، فرصت‌هاي بسياري را براي شهروندان تركيه رقم زده است. افزون بر اين، تركيه سال‌هاست روياي پيوستن به اتحاديه اروپا و حوزه شينگن را در سر مي‌پروراند؛ در صورت به حقيقت پيوستن اين رويا، پاسپورت اين كشور از اعتبار بالاتري برخوردار خواهد شد. در اين صورت، دارندگان پاسپورت تركيه بدون محدوديت امكان ورود به ۲۶ كشور حوزه شينگن را خواهد داشت.

دريافت اقامت از طريق خريد ملك در تركيه

ايرانيان مي‌توانند به مدت ۹۰ روز بدون ويزا در تركيه اقامت داشته باشند؛ اين محدوده زماني فرصت خوبي براي شناسايي و خريد ملك است. براي دريافت اقامت مي‌توانيد براي خريد ملكي با ارزش كمتر از ۲۵۰هزار دلار نيز اقدام كنيد اما در صورتي كه هدف شما از خريد ملك دستيابي به پاسپورت تركيه و دريافت شهروندي تركيه باشد، بايد ارزش ملك خريداري شده ۲۵۰هزار دلار به بالا باشد.

به‌عبارت ديگر، پاسپورت تركيه تنها به خريداران ملك با ارزش ۲۵۰هزار دلار به بالا تعلق مي‌گيرد.

افرادي كه اقدام به خريد ملك با ارزش كمتر از ۲۵۰هزار دلار كرده‌اند، بايد ۵سال (ابتدا براي دو سال و پس از آن براي سه سال) اقامت موقت را تمديد كنند و بعد اقدامات لازم براي دريافت اقامت دائم را انجام دهند. در صورتي كه متقاضي ملكي با ارزش ۲۵۰هزار دلار به بالا را خريداري كند، در طول سه ماه پاسپورت و اقامت دائم تركيه را دريافت خواهد كرد.

شهرهاي مختلف تركيه براي خريد ملك

شايد بتوان يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي تركيه را موقعيت جغرافيايي اين كشور ميان آب‌هاي مرمره و اژه، درياي سياه و درياي مديترانه دانست. تنگه بُسفُر مرزهاي آسيايي و اروپايي را در اين كشور شكافته و ميانداري استوار ميان دو قاره است؛ از اين رو، طبيعتي خوش‌نقش و آب‌وهوايي دلچسب در اين منطقه حكم‌فرماست و مناظر چشمگير آن نفير جان‌بخشي به روح شهرهاي مستقر در اين ناحيه دميده است. براي خريد خانه و ملك در تركيه، داشتن شناخت كافي از شهرهاي اين كشور مي‌تواند تصميم‌گيري را آسان‌تر كند.

مرز آسيا و اروپا در استانبول

استانبول، قلب تپنده تركيه و بزرگترين شهر اين كشور محسوب مي‌شود كه مورد توجه سرمايه‌گذاران و تاجران قرار گرفته است. اين شهر توريستي ميزبان برندهاي مطرح دنيا در صنعت پوشاك، لوازم خانگي و … است؛ به همين جهت، استانبول اولويت اول بازرگانان براي سفر، خريد ملك و سرمايه‌گذاري قرار مي‌گيرد. از طرفي، بسياري از دانشگاه‌هاي مشهور و معتبر كشور تركيه در استانبول واقع شده‌اند.

اين شهر محله‌هاي متعددي دارد و مانند پايتخت كشورمان قيمت ملك در اين محله‌ها بسيار متفاوت است. به‌طور كلي، ميانگين قيمت هر مترمربع آپارتمان در مركز شهر استانبول ۸۰۰ ليره معادل ۱۲۷ يورو است. اين نرخ براي آپارتمان‌هاي خارج از شهر به ۴۰۴ ليره يا ۱۲۷ يورو تقليل مي‌يابد. با وجود بالاتر بودن قيمت‌ها، اغلب متقاضيان خريد ملك در تركيه ترجيح مي‌دهند در قسمت اروپايي اين شهر اقامت كنند و از آب‌وهواي مديترانه‌ايِ اين قسمت از شهر بهره ببرند. براي دريافت اطلاعات دقيق‌تر در زمينه قيمت‌ها مي‌توانيد به سايت‌هاي معتبر فروش ملك در تركيه مراجعه فرماييد.

آنكارا

يكي از بهترين شهرها براي تحصيل و كار در تركيه، پايتخت اين كشور است. با خريد ملك و اقامت آسان در تركيه مي‌توان به ديگر اهداف سفر به تركيه نيز دست يافت. به نسبت امكانات رفاهي، آب‌وهوا و موقعيت اين شهر، خريد ملك در آنكارا يكي از بهترين راه‌هاي سرمايه‌گذاري است. برخلاف استانبول، آنتاليا و ديگر شهرهاي توريستي تركيه، در سطح شهر آنكارا گردشگر زيادي ديده نمي‌شود و ازدحام آن شهرها را ندارد. بدون شك اين شهر به لحاظ سطح فرهنگي و زندگي بهترين شهر تركيه برشمرده مي‌شود.

به‌طور كلي، ميانگين قيمت هر مترمربع آپارتمان در مركز شهر آنكارا ۴,۳۶۸٫۰۶ لير تركيه معادل ۶۹۳ يورو است. در حالي كه اين قيمت در حومه شهر ۲,۶۴۴٫۵۳ لير معادل ۴۱۹٫۵۳ يورو كاهش مي‌يابد. در گران‌ترين منطقه آنكارا چانكايا Cankaya با هزينه ۲۷۰۰ لير مي‌توان صاحب خانه شد. اغلب مجتمع‌هاي مسكوني لوكس با امكانات ويژه در اين منطقه از شهر واقع شده‌اند.

آنتاليا

آنتاليا يكي از پرترددترين فرودگاه‌ها را در تركيه دارد. سواحل خوش‌منظر و آب‌وهوايي دلپذير سالانه هزاران گردشگر را روانه آنتاليا مي‌كند. بسياري از اين گردشگران مدهوش طبيعت كم‌نظير آنتاليا مي‌شوند و تصميم مي‌گيرند با سرمايه‌گذاري در اين استان از طريق خريد ملك، دسترسي خود را به اين همه زيبايي آسان كنند.

در ده سال گذشته تنوع بالايي در املاك و خانه‌ها در آنتاليا در قالب سوئيت، آپارتمان و ويلا نمايان شده و تغييرات بنياديني در بازار املاك اين كشور ايجاد كرده است. به ‌طور ميانگين، براي خريد آپارتمان در مركز شهر آنتاليا بايد براي هر مترمربع ۵۳۵٫۳۸ يورو (۳,۳۷۵٫۰۰ لير) در نظر گرفت كه اين مبلغ براي آپارتمان‌هاي واقع در حومه شهر ۳۶۰٫۰۴ يورو (۲,۲۶۹٫۷۰ لير) برآورد مي‌شود. به‌طوركلي، قيمت ملك در آنتاليا از حدود ۳۰هزار يورو شروع مي‌شود و توانايي بالقوه و قابل‌توجهي براي سودآوري از سرمايه‌گذاري بلندمدت دارد.

به دليل قدرت آنتاليا در جذب گردشگر و درآمد بالا از صنعت گردشگري، سرمايه‌گذاران در املاك شيفته خريد ملك براي اجازه دادن و كسب درآمد شده‌اند. ترك‌هاي ساكن در آنتاليا نيز با خريد خانه دوم و اجاره آن به گردشگران كسب درآمد مي‌كنند.

بودروم

سواحل زيباي بوردوم كه ميزبان موج‌هاي سراسيمه اژه هستند نيز، به مانند آنتاليا نگاه خيره طبيعت‌دوستان را به خود معطوف كرده است. بوردوم يكي از شهرهاي پرازدحام تركيه محسوب مي‌شود و پتانسيل قابل‌توجهي براي سرمايه‌گذاري دارد. در اين شبه‌جزيره سبز، ويلاها و آپارتمان‌هاي لوكسي روييده‌اند و طنازي معماري مدرن را به نمايش گذاشته‌اند.

حال‌وهواي مركز شهر بوردوم آميزه‌اي متناسب از معماري سنتي و معاصر دارد؛ اين منطقه كه به يالكاواك مشهور است، ميزبان كافه‌ها و رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراكز خريد مدرن و مراكز تفريحي است و يكي از محله‌هاي شلوغ شهر محسوب مي‌شود. بسياري از مهمانان شهر بيش از سه‌ماه در سواحل آفتابي آن اقامت دارند.

در همسايگي اين محله، محله‌ ديگري با نام گوموشلوك وجود دارد كه بافت سنتي خود را حفظ كرده و دستچيني از رستوران‌هاي دريايي را ميزباني مي‌كند. محله مدرن شهر بوردوم تاربوكو نام دارد و به ويلاهاي خاصش مشهور شده است. ميانگين قيمت ملك در اين شهر ساحلي ۵۰۰,۰۰۰ يورو اعلام شده است.

ازمير

ازمير شهري تجاري، صنعتي و بندري در تركيه است كه شهرهاي كوچك بسياري در همسايگي خود دارد. قيمت‌هاي به‌نسبت پايين‌تر در هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي اين شهر، گردشگران بي‌شماري را سوي آن فرا خوانده است. يكي از مزاياي اين شهر به نسبت ديگر شهرهاي تركيه، وجود ايستگاه‌هاي متعدد مترو در تمام نقاط ازمير است.

طبق آخرين آمار رسمي اعلام شده، هزينه زندگي در ازمير تركيه ۱۲ درصد از تهران و ۱۹ درصد از شهر استانبول كمتر است اما اين مورد شامل حال قيمت ملك نمي‌شود. بسته به موقعيت مكاني و امكانات آپارتمان‌ها در ازمير، هر واحد آپارتمان در حومه شهر ازمير به‌طور ميانگين متري ۵۴۷ يورو و در مركز شهر ۹۱۴ يورو اعلام شده است.

آلانيا

يكي ديگر از شهرهايي كه ميان گردشگران تركيه شهرت يافته است، آلانيا نام دارد و در حومه آنتاليا قرار گرفته است. دليل اين شهرت چشم‌اندازهاي وسيع و زيبايي‌ست كه شهر را احاطه كرده است. علاوه‌بر طبيعت و آب‌وهواي مطبوعش، آوازه رستوران‌هاي متعدد اين شهر كه با غذاي دريايي و مديترانه‌اي از مهمانان پذيرايي مي‌كنند نيز ميان گردشگران طنين انداخته است.

با توجه به موقعيت جغرافيايي و منابع طبيعي آلانيا، در طول تاريخ اين شهر بسيار مورد توجه توريست‌ها از جمله يونانيان، روميان و عثمانيان بوده است. امروزه بسياري از توريست‌ها جذب اين همه زيبايي مي‌شوند و سفر بعدي خود را علاوه‌بر گذراندن تعطيلات در اين شهر آفتابي، به خريد ملك در آلانيا اختصاص مي‌دهند. جالب است كه بدانيد، تقريبا ۱۰ درصد از اقتصاد اين شهر به طريق گردشگري و ۳۰ درصد از خريد خارجي املاك در تركيه تامين مي شود!

به‌طور ميانگين هر مترمربع آپارتمان در داخل شهر آلانيا ۴,۰۰۰ لير معادل ۶۳۳ يورو است. اين نرخ براي آپارتمان‌هاي حومه شهر براي هر مترمربع ۳,۰۰۰ لير يا ۵۳۳ يورو تخمين زده مي‌شود.

منبع:

https://www.tasnimnews.com/

اقتصاد رو به رشد و آينده روشن پيش روي تركيه موجب شده بسياري از ايرانيان با هدف سرمايه‌گذاري، اقدام به خريد ملك در اين كشور كنند. اولين سوالي كه در ذهن متقاضي خريد ملك در تركيه نقش مي‌بندد، در مورد چگونگي خريد اين املاك و پس از آن پروسه دريافت پاسپورت تركيه است. اين موضوع دست‌مايه نوشتار پيشِ رويتان قرار گرفته تا پاسخ سوالات شما را در زمينه خريد ملك در تركيه ارائه دهد.

مزاياي پاسپورت تركيه

همسايه شمال‌غربي ايران كه كشوري اوراسيايي است، هم جانب اروپايي خود را دارد و هم آسيايي. موقعيت جغرافيايي و سياسي اين كشور موجب شده پاسپورت تركيه رتبه ۳۹ جهاني را از آن خود كند و شهروندان آن اجازه سفر به ۷۱ كشور جهان را بدون ويزا داشته باشند. با داشتن پاسپورت تركي، علاوه بر اين ۷۱ كشور، براي سفر به ۴۴ كشور جهان نيز از ويزاي فرودگاهي يا on arrival استفاده مي‌شود؛ البته براي ورود به ۸۳ كشور ديگر بايد ويزا درخواست داد.

براي دريافت اقامت و برخورداري از مزاياي پاسپورت تركيه دو راه پيش روي ايرانيان قرار دارد؛ تحصيل در تركيه و سرمايه‌گذاري از طريق خريد ملك در تركيه.

اگر نگاهي به ارقام منتشر شده از پورتال‌ آماريِ رسمي اين كشور با نام ترك استات Turk stat بيندازيم، مشخص مي‌شود كه تركيه مدرن تبديل به يك مركز تجاري چندگانه با مليت‌هاي متفاوت شده است كه در آن افراد مختلفي از سراسر جهان در املاك و بنا‌هاي تجاري سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

در سال ۲۰۱۸، حدود ۴۰هزار خانه توسط روس‌ها، آلماني‌ها، بريتانيايي‌ها، سوئدي‌ها، هلندي‌ها و شهروندان آمريكا و هم‌چنين مليت‌هايي از خاورميانه هم‌چون عراق، ايران، كويت، اردن و عربستان‌ سعودي خريداري شده است.

جهت مشاوره و يا دريافت پاسپورت و ويزا هاي مختلف از جمله پيكاپ ويزا، ويزاي شينگن و غيره مي توانيد به سايت قصران گشت مراجعه كنيد.

شرايط خريد ملك در تركيه توسط اتباع خارجي

با اصلاحات قانون اعطاي تابعيت تركيه در سال ۲۰۱۸، خريد ملك در اين كشور متقاضيان بسياري پيدا كرد. پيش از تصويب اين قانون، خريد ملك توسط اتباع خارجي در تركيه بايد با مبلغ بيش از يك ميليون دلار صورت مي‌گرفت، اما پس از آن رويداد مهم، تنها با ۲۵۰هزار دلار امريكا مي‌توان در تركيه ملك خريد و در يك كشور نيمه‌اروپايي سرمايه‌گذاري كرد.

قانون تركيه به اشخاص حقيقي خارجي اين اجازه را مي‌دهد كه حداكثر تا ۳۰ هكتار از يك ملك را خريداري كنند.

از طرفي اتباع خارجي در تركيه حق تملك يا اجاره اراضي در مناطق نظامي-امنيتي را ندارند. در نواحي ديگر نيز متقاضي تنها ۱۰ درصد از اراضي و املاك آن ناحيه را مي‌تواند خريداري كند.

بايد توجه داشت كه خريد ملك و سرمايه‌گذاري در تركيه محدوديت‌هايي نيز دارد؛ براساس اعلام اداره كل ثبت اسناد تركيه و هم‌چنين وزارت امور خارجه اين كشور، شهروندان كشورهاي خارجي كه با تركيه مرز مشترك دارند، نمي‌توانند در استان‌هاي مرزي كشورشان ملك خريداري كنند.

محدوديت‌هاي قانون اعطاي تابعيت با خريد ملك در تركيه

براي خريد خانه در تركيه بايد از قوانين و شرايط آن آگاهي داشت؛ چراكه قدم برداشتن خارج از چهارچوب باعث لغو قرارداد خواهد شد. بنابراين مشورت با يك وكيل آگاه به امور خريد ملك در تركيه مي‌تواند از اين موضوع پيشگيري كند.

بر اساس قانون اعطاي تابعيت تركيه، ايرانيان اجازه خريد ملك از محدوده استاني هم‌مرز با ايران را ندارند.

به عبارت ديگر، استان حَكّاري Hakkâri (از شرق همجوار با استان آذربايجان غربي و شهرستان اروميه)، استان وان Van (از شرق همجوار با استان آذربايجان غربي و شهرستان سلماس)، استان ايغدير Iğdır (همجوار با شهرستان خوي) و استان آغري (همجوار با شهرستان‌هاي بازرگان و ماكو) از جمله مناطق ممنوع و محدود براي ايرانيان محسوب مي‌شود.

اين قانون براي شهروندان ديگر كشورهاي همسايه تركيه نيز صدق مي‌كند؛ براي مثال اتباع كشور گرجستان اجازه خريد ملك در استان آرت‌وين Artvin را ندارند و شهروندان كشور بلغارستان نيز مجاز به خريد ملك از استان‌هاي اديرنه و كيركلارلي نيستند. علاوه بر اين، كشور تركيه اجازه خريد ملك به شهروندان برخي از كشورها نمي‌دهد كه ايرانيان جزء اين دسته نيستند.

براي دريافت حق شهروندي تركيه از طريق خريد ملك، تا حداقل ۳ سال اجازه فروش يا واگذاري ملك را نخواهيد داشت اما مي‌توانيد آن را اجاره دهيد.

يكي ديگر از مواردي كه در انتخاب ملك و خريد آن بايد توجه داشت، تاييديه ملك يا معامله از سوي وزارتخانه و ارگان هاي امنيتي است؛ در اين حالت، موقعيت جغرافيايي ملك بايد از سوي اين ارگان‌ها تاييد شود. در غير اين صورت امكان فسخ قرارداد دور از ذهن نيست.

مزاياي خريد ملك در تركيه

مهم‌ترين مزيت خريد ملك در تركيه دريافت اقامت و پاسپورت اين كشور است. همان‌طور كه گفته شد، اعتبار پاسپورت تركيه بيشتر از پاسپورت ايراني است. با دريافت پاسپورت تركيه محدوديت‌هاي كمتري براي ورود و خروج به كشورهاي مختلف پيشِ روي متقاضي وجود دارد. با خريد ملك، فرد و خانواده‌اش مي‌تواند براي دريافت پاسپورت درخواست كند.

دريافت حق شهروندي تركيه، تا حداكثر ۳۰ روز كاري پس از خريد ملك به انجام مي‌رسد و متقاضي مي‌تواند حداكثر تا شش ماه پس از آن براي دريافت پاسپورت اقدام كند.

موقعيت جغرافيايي كشور تركيه فضاي ايده‌آلي براي تجارت و كسب‌وكار ايجاد كرده است. شهرهاي توريستي اين كشور، فرصت‌هاي بسياري را براي شهروندان تركيه رقم زده است. افزون بر اين، تركيه سال‌هاست روياي پيوستن به اتحاديه اروپا و حوزه شينگن را در سر مي‌پروراند؛ در صورت به حقيقت پيوستن اين رويا، پاسپورت اين كشور از اعتبار بالاتري برخوردار خواهد شد. در اين صورت، دارندگان پاسپورت تركيه بدون محدوديت امكان ورود به ۲۶ كشور حوزه شينگن را خواهد داشت.

دريافت اقامت از طريق خريد ملك در تركيه

ايرانيان مي‌توانند به مدت ۹۰ روز بدون ويزا در تركيه اقامت داشته باشند؛ اين محدوده زماني فرصت خوبي براي شناسايي و خريد ملك است. براي دريافت اقامت مي‌توانيد براي خريد ملكي با ارزش كمتر از ۲۵۰هزار دلار نيز اقدام كنيد اما در صورتي كه هدف شما از خريد ملك دستيابي به پاسپورت تركيه و دريافت شهروندي تركيه باشد، بايد ارزش ملك خريداري شده ۲۵۰هزار دلار به بالا باشد.

به‌عبارت ديگر، پاسپورت تركيه تنها به خريداران ملك با ارزش ۲۵۰هزار دلار به بالا تعلق مي‌گيرد.

افرادي كه اقدام به خريد ملك با ارزش كمتر از ۲۵۰هزار دلار كرده‌اند، بايد ۵سال (ابتدا براي دو سال و پس از آن براي سه سال) اقامت موقت را تمديد كنند و بعد اقدامات لازم براي دريافت اقامت دائم را انجام دهند. در صورتي كه متقاضي ملكي با ارزش ۲۵۰هزار دلار به بالا را خريداري كند، در طول سه ماه پاسپورت و اقامت دائم تركيه را دريافت خواهد كرد.

شهرهاي مختلف تركيه براي خريد ملك

شايد بتوان يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي تركيه را موقعيت جغرافيايي اين كشور ميان آب‌هاي مرمره و اژه، درياي سياه و درياي مديترانه دانست. تنگه بُسفُر مرزهاي آسيايي و اروپايي را در اين كشور شكافته و ميانداري استوار ميان دو قاره است؛ از اين رو، طبيعتي خوش‌نقش و آب‌وهوايي دلچسب در اين منطقه حكم‌فرماست و مناظر چشمگير آن نفير جان‌بخشي به روح شهرهاي مستقر در اين ناحيه دميده است. براي خريد خانه و ملك در تركيه، داشتن شناخت كافي از شهرهاي اين كشور مي‌تواند تصميم‌گيري را آسان‌تر كند.

مرز آسيا و اروپا در استانبول

استانبول، قلب تپنده تركيه و بزرگترين شهر اين كشور محسوب مي‌شود كه مورد توجه سرمايه‌گذاران و تاجران قرار گرفته است. اين شهر توريستي ميزبان برندهاي مطرح دنيا در صنعت پوشاك، لوازم خانگي و … است؛ به همين جهت، استانبول اولويت اول بازرگانان براي سفر، خريد ملك و سرمايه‌گذاري قرار مي‌گيرد. از طرفي، بسياري از دانشگاه‌هاي مشهور و معتبر كشور تركيه در استانبول واقع شده‌اند.

اين شهر محله‌هاي متعددي دارد و مانند پايتخت كشورمان قيمت ملك در اين محله‌ها بسيار متفاوت است. به‌طور كلي، ميانگين قيمت هر مترمربع آپارتمان در مركز شهر استانبول ۸۰۰ ليره معادل ۱۲۷ يورو است. اين نرخ براي آپارتمان‌هاي خارج از شهر به ۴۰۴ ليره يا ۱۲۷ يورو تقليل مي‌يابد. با وجود بالاتر بودن قيمت‌ها، اغلب متقاضيان خريد ملك در تركيه ترجيح مي‌دهند در قسمت اروپايي اين شهر اقامت كنند و از آب‌وهواي مديترانه‌ايِ اين قسمت از شهر بهره ببرند. براي دريافت اطلاعات دقيق‌تر در زمينه قيمت‌ها مي‌توانيد به سايت‌هاي معتبر فروش ملك در تركيه مراجعه فرماييد.

آنكارا

يكي از بهترين شهرها براي تحصيل و كار در تركيه، پايتخت اين كشور است. با خريد ملك و اقامت آسان در تركيه مي‌توان به ديگر اهداف سفر به تركيه نيز دست يافت. به نسبت امكانات رفاهي، آب‌وهوا و موقعيت اين شهر، خريد ملك در آنكارا يكي از بهترين راه‌هاي سرمايه‌گذاري است. برخلاف استانبول، آنتاليا و ديگر شهرهاي توريستي تركيه، در سطح شهر آنكارا گردشگر زيادي ديده نمي‌شود و ازدحام آن شهرها را ندارد. بدون شك اين شهر به لحاظ سطح فرهنگي و زندگي بهترين شهر تركيه برشمرده مي‌شود.

به‌طور كلي، ميانگين قيمت هر مترمربع آپارتمان در مركز شهر آنكارا ۴,۳۶۸٫۰۶ لير تركيه معادل ۶۹۳ يورو است. در حالي كه اين قيمت در حومه شهر ۲,۶۴۴٫۵۳ لير معادل ۴۱۹٫۵۳ يورو كاهش مي‌يابد. در گران‌ترين منطقه آنكارا چانكايا Cankaya با هزينه ۲۷۰۰ لير مي‌توان صاحب خانه شد. اغلب مجتمع‌هاي مسكوني لوكس با امكانات ويژه در اين منطقه از شهر واقع شده‌اند.

آنتاليا

آنتاليا يكي از پرترددترين فرودگاه‌ها را در تركيه دارد. سواحل خوش‌منظر و آب‌وهوايي دلپذير سالانه هزاران گردشگر را روانه آنتاليا مي‌كند. بسياري از اين گردشگران مدهوش طبيعت كم‌نظير آنتاليا مي‌شوند و تصميم مي‌گيرند با سرمايه‌گذاري در اين استان از طريق خريد ملك، دسترسي خود را به اين همه زيبايي آسان كنند.

در ده سال گذشته تنوع بالايي در املاك و خانه‌ها در آنتاليا در قالب سوئيت، آپارتمان و ويلا نمايان شده و تغييرات بنياديني در بازار املاك اين كشور ايجاد كرده است. به ‌طور ميانگين، براي خريد آپارتمان در مركز شهر آنتاليا بايد براي هر مترمربع ۵۳۵٫۳۸ يورو (۳,۳۷۵٫۰۰ لير) در نظر گرفت كه اين مبلغ براي آپارتمان‌هاي واقع در حومه شهر ۳۶۰٫۰۴ يورو (۲,۲۶۹٫۷۰ لير) برآورد مي‌شود. به‌طوركلي، قيمت ملك در آنتاليا از حدود ۳۰هزار يورو شروع مي‌شود و توانايي بالقوه و قابل‌توجهي براي سودآوري از سرمايه‌گذاري بلندمدت دارد.

به دليل قدرت آنتاليا در جذب گردشگر و درآمد بالا از صنعت گردشگري، سرمايه‌گذاران در املاك شيفته خريد ملك براي اجازه دادن و كسب درآمد شده‌اند. ترك‌هاي ساكن در آنتاليا نيز با خريد خانه دوم و اجاره آن به گردشگران كسب درآمد مي‌كنند.

بودروم

سواحل زيباي بوردوم كه ميزبان موج‌هاي سراسيمه اژه هستند نيز، به مانند آنتاليا نگاه خيره طبيعت‌دوستان را به خود معطوف كرده است. بوردوم يكي از شهرهاي پرازدحام تركيه محسوب مي‌شود و پتانسيل قابل‌توجهي براي سرمايه‌گذاري دارد. در اين شبه‌جزيره سبز، ويلاها و آپارتمان‌هاي لوكسي روييده‌اند و طنازي معماري مدرن را به نمايش گذاشته‌اند.

حال‌وهواي مركز شهر بوردوم آميزه‌اي متناسب از معماري سنتي و معاصر دارد؛ اين منطقه كه به يالكاواك مشهور است، ميزبان كافه‌ها و رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراكز خريد مدرن و مراكز تفريحي است و يكي از محله‌هاي شلوغ شهر محسوب مي‌شود. بسياري از مهمانان شهر بيش از سه‌ماه در سواحل آفتابي آن اقامت دارند.

در همسايگي اين محله، محله‌ ديگري با نام گوموشلوك وجود دارد كه بافت سنتي خود را حفظ كرده و دستچيني از رستوران‌هاي دريايي را ميزباني مي‌كند. محله مدرن شهر بوردوم تاربوكو نام دارد و به ويلاهاي خاصش مشهور شده است. ميانگين قيمت ملك در اين شهر ساحلي ۵۰۰,۰۰۰ يورو اعلام شده است.

ازمير

ازمير شهري تجاري، صنعتي و بندري در تركيه است كه شهرهاي كوچك بسياري در همسايگي خود دارد. قيمت‌هاي به‌نسبت پايين‌تر در هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي اين شهر، گردشگران بي‌شماري را سوي آن فرا خوانده است. يكي از مزاياي اين شهر به نسبت ديگر شهرهاي تركيه، وجود ايستگاه‌هاي متعدد مترو در تمام نقاط ازمير است.

طبق آخرين آمار رسمي اعلام شده، هزينه زندگي در ازمير تركيه ۱۲ درصد از تهران و ۱۹ درصد از شهر استانبول كمتر است اما اين مورد شامل حال قيمت ملك نمي‌شود. بسته به موقعيت مكاني و امكانات آپارتمان‌ها در ازمير، هر واحد آپارتمان در حومه شهر ازمير به‌طور ميانگين متري ۵۴۷ يورو و در مركز شهر ۹۱۴ يورو اعلام شده است.

آلانيا

يكي ديگر از شهرهايي كه ميان گردشگران تركيه شهرت يافته است، آلانيا نام دارد و در حومه آنتاليا قرار گرفته است. دليل اين شهرت چشم‌اندازهاي وسيع و زيبايي‌ست كه شهر را احاطه كرده است. علاوه‌بر طبيعت و آب‌وهواي مطبوعش، آوازه رستوران‌هاي متعدد اين شهر كه با غذاي دريايي و مديترانه‌اي از مهمانان پذيرايي مي‌كنند نيز ميان گردشگران طنين انداخته است.

با توجه به موقعيت جغرافيايي و منابع طبيعي آلانيا، در طول تاريخ اين شهر بسيار مورد توجه توريست‌ها از جمله يونانيان، روميان و عثمانيان بوده است. امروزه بسياري از توريست‌ها جذب اين همه زيبايي مي‌شوند و سفر بعدي خود را علاوه‌بر گذراندن تعطيلات در اين شهر آفتابي، به خريد ملك در آلانيا اختصاص مي‌دهند. جالب است كه بدانيد، تقريبا ۱۰ درصد از اقتصاد اين شهر به طريق گردشگري و ۳۰ درصد از خريد خارجي املاك در تركيه تامين مي شود!

به‌طور ميانگين هر مترمربع آپارتمان در داخل شهر آلانيا ۴,۰۰۰ لير معادل ۶۳۳ يورو است. اين نرخ براي آپارتمان‌هاي حومه شهر براي هر مترمربع ۳,۰۰۰ لير يا ۵۳۳ يورو تخمين زده مي‌شود.

منبع:

https://www.tasnimnews.com/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 32
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 28
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 428
  • بازدید سال : 1259
  • بازدید کلی : 36127
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی