loading...

http://ghasrangasht.com

سايت آژانس مسافرتي قصران گشت

بازدید : 347
11 زمان : 1399:2

يكي از مواردي كه قبل از سفر يا مهاجرت به يك كشور ديگر مورد بررسي قرار مي‌گيرد تعطيلات رسمي آن كشور است. اطلاع دقيق از تعطيلات رسمي يك كشور مي‌تواند در برنامه‌ريزي براي كار، تحصيل و زندگي در آن كشور كمك كند. به عنوان مثال در صورت تحصيل در كشور كانادا مي‌توانيد از قبل بر اساس تعطيلات رسمي اين كشور برنامه‌ريزي مشخصي را براي بازگشت به ايران انجام دهيد. با توجه به محبوبيت كشور كانادا در بين مردم كشورمان قصد داريم تا تعطيلات رسمي كانادا را به طور كامل مورد بررسي قرار دهيم. در كانادا علاوه بر شنبه و يكشنبه كه روزهاي تعطيل هفته محسوب مي‌شوند تعطيلات رسمي ديگري نيز وجود دارد.

تعطيلات ملي كانادا

تعطيلات ملي كانادا شامل تعطيلات قانوني اين كشور مي‌شود كه در تمامي استان‌ها و قلمروهاي كانادا به عنوان روز تعطيل شناخته مي‌شود. در اين روزها تمامي ادارات دولتي، مدارس و بانك‌ها تعطيل هستند.

جهت انجام خدمات پيكاپ ويزا مي توانيد به سايت قصران گشت مراجعه فرماييد.

روز سال نو

روز اول ژانويه به عنوان اولين روز سال در تمامي كشورهايي كه تقويم گريگوريان Gregorian را مبناي كار خود قرار داده‌اند از جمله كشور كانادا تعطيل است. همين موضوع باعث شده كه اين روز از سال به عنوان رايج‌ترين تعطيلي عمومي در جهان شناخته شود. اين روز از سال در كانادا با نمايش آتش‌بازي و مهماني جشن گرفته مي‌شود. مردم از شامگاه ۳۱ دسامبر با برگزاري مهماني در خانه‌ها و كافه‌ها به استقبال سال نو مي‌روند. در صورتي كه روز سال نو در روزهاي شنبه و يكشنبه قرار گرفته باشد تعطيلي رسمي به روز دوشنبه منتقل خواهد شد. در اين روز اكثر فروشگاه‌ها بسته بوده و سيستم‌هاي حمل‌ونقل عمومي خدمات كمتري ارائه مي‌كنند.

جمعه خوب Good Friday

جمعه خوب دو روز قبل از عيد پاك يكشنبه اتفاق مي‌افتد. اين روز بزرگداشت مصلوب شدن حضرت مسيح است كه به وسيله مسيحيان در كانادا و نقاط ديگر جهان گرامي داشته مي‌شود. جمعه خوب به جز استان كبك در ساير مناطق كشور كانادا به عنوان تعطيل رسمي شناخته مي‌شود. در اين روز مدارس و اكثر قريب به اتفاق مشاغل تعطيل هستند.

مسيحيان حتي اگر در بقيه سال به طور مرتب در مراسم كليسا شركت نكنند در جمعه خوب به كليسا مي‌روند. در مراسمي كه برگزار مي‌شود شمع‌ها خاموش شده و معمولا روي مجسمه‌ها، نقاشي‌ها و صليب‌ها يك پارچه سياه، بنفش يا خاكستري كشيده مي‌شود. ضمن اين كه بعضي از مسيحيان در جمعه خوب روزه مي‌گيرند. در اين روز فروشگاه‌ها و حمل‌ونقل عمومي به طور محدود به ارائه خدمات مي‌پردازند.

روز ويكتوريا

روز ويكتوريا به جز نيوبرانزويك، نوا اسكوشيا و نيوفاند لند در ساير استان‌ها و قلمروهاي كانادا تعطيل رسمي است. اين روز به منظور بزرگداشت ملكه ويكتوريا به عنوان ملكه بريتانيا جشن گرفته مي‌شود. در برخي از شهرهاي كانادا مراسم رژه و آتش‌بازي به مناسبت روز ويكتوريا برگزار مي‌گردد كه قابل توجه‌ترين آن در شهر ويكتوريا در استان بريتيش كلمبيا اتفاق مي‌افتد. در اين روز مدارس و ادارات دولتي كانادا تعطيل بوده و خدمات شهري به طور محدود ارائه مي‌گردد.

روز كانادا

در روز اول جولاي ۱۸۶۷ كشور كانادا به يك فدراسيون با ۴ استان شامل نوا اسكوشيا، نيوبرانزويك، انتاريو و كبك تبديل شد. از سال ۱۹۸۳ اين روز تحت عنوان روز كانادا شناخته شده است. اين روز در سرتاسر كشور جزو تعطيلات رسمي كانادا محسوب شده و در اين روز تمامي مدارس و ارگان‌ها تعطيل هستند. روز كانادا در بسياري از شهرهاي كانادا با برگزاري رويدادهاي مختلف مانند رژه، كنسرت، كارناوال، جشنواره، آتش‌بازي و مراسم شهروندي براي شهروندان جديد جشن گرفته مي‌شود. اين جشن‌ا معمولا در فضاهاي باز برگزار شده و نوعي روحيه وطن‌پرستي در آن‌ها جريان دارد. همچنين پرچم ملي كانادا به طور گسترده نمايش داده شده و افراد صورت خود را با رنگ‌هاي سفيد و قرمز به عنوان رنگ‌هاي ملي كانادا آراسته مي‌كنند.

روز كارگر

روز كارگر در اولين دوشنبه از ماه سپتامبر جشن گرفته مي‌شود در اين روز به كارگران اجازه داده مي‌شود تا براي شرايط كاري و حقوق بهتر اقداماتي را انجام دهند. روز كارگر براي بسياري از كانادايي‌ها بخشي از يك آخر هفته طولاني محسوب مي‌شود. در گذشته روز كارگر بيشتر به فعاليت‌هايي در جهت حقوق كارگران اختصاص پيدا مي‌كرد اما در حال حاضر اكثر كانادايي‌ها از اين تعطيلات به منظور سفر و پيك‌نيك استفاده مي‌كنند.

روز كارگر جزو تعطيلات رسمي كانادا در سرتاسر اين كشور بوده و اكثر مشاغل در اين روز تعطيل هستند. علاوه بر اين اكثر سازمان‌ها، مدارس و ساير موسسات آموزشي نيز در اين روز تعطيل هستند. خدمات حمل‌ونقل عمومي نيز در اين روز كاهش پيدا خواهد كرد. اين روز ابتدا در بهار جشن گرفته مي‌شد اما از سال ۱۸۹۴ به فصل پاييز منتقل شد.

روز شكرگذاري

روز شكرگذاري از سال ۱۹۵۷ ميلادي در دومين دوشنبه از ماه اكتبر تعطيل بوده و در اين روز مردم به خاطر محصول خوب و ساير نعمت‌ها به شكرگذاري مي‌پردازند. روزشكرگذاري در كانادا به نوعي با جشنواره‌هاي برداشت محصول در اروپا پيوند دارد. به جز نيوبرانزويك، نوا اسكوشيا و نيوفاند لند روز شكرگذاري در ساير مناطق كانادا به عنوان تعطيل رسمي شناخته مي‌شود. در اين روز مدارس، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و بسياري از مشاغل تعطيل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومي محدود مي‌شود. در تعطيلات مربوط به روز شكرگذاري بسياري از كانادايي‌ها به ديدار اقوام و دوستان خود در مناطق ديگر رفته يا از آن‌ها ميزباني مي‌كنند. ضمن اين كه اين تعطيلات فرصت خوبي براي يك سفر پاييزي نيز محسوب مي‌شود.

روز يادبود

در روز يادبود تمامي فداكاري‌هاي مردم در درگيري‌هاي مسلحانه از جمله جنگ‌هاي جهاني اول و دوم گرامي داشته مي‌شود. اداي احترام به كشته‌شدگان جنگي و گذاشتن عكس و نامه رو مقبره آن‌ها از جمله كارهايي است كه در اين روز انجام مي‌شود. اگرچه دولت فدرال روز يادبود را به عنوان يكي از تعطيلات رسمي كانادا مي‌شناسد اما در استان‌هاي كبك، انتاريو، مانيتوبا و نوا اسكوشيا اين روز به عنوان تعطيلات قانوني در نظر گرفته نشده است. برخي مدارس در روز يادبود داير بوده و مراسمي مانند سخنراني در مورد جنگ و كشته‌شدگان را برگزار مي‌كنند.

روز كريسمس

روز كريسمس از ديگر تعطيلات رسمي كانادا است كه در سرتاسر كشور جشن گرفته مي‌شود. طبق نظرسنجي‌ها روز كريسمس محبوب‌ترين تعطيلات در كشور كانادا بوده و ميزان علاقه مردم به آن دو برابر بيشتر از روز كانادا است. اكثر كانادايي‌ها روز تولد حضرت مسيح را جشن گرفته و سنت‌هاي خاصي از جمله درخت كريسمس و بازديد از دوستان و اقوام را برپا مي‌كنند. در روز كريسمس مدارس، سازمان‌ها و اكثر مشاغل تعطيل هستند. حمل‌ونقل عمومي يا متوقف مي‌شود يا خدمات آن محدود مي‌گردد. برخي از فروشگاه‌ها در اين روز نيز خدمات ارائه مي‌كنند.

Boxing Day

براي بسياري از كانادايي‌ها Boxing Day در تاريخ ۲۶ دسامبر تعطيل است و آن‌ها اين فرصت را پيدا مي‌كنند تا در خريدهاي پس از كريسمس و همچنين تماشاي هاكي روي يخ شركت نمايند. اگرچه Boxing Day تنها در استان انتاريو به عنوان يك تعطيلات قانوني شناخته مي‌شود اما براي كاركنان فدرالي و بانك‌ها نيز به عنوان روز تعطيل در نظر گرفته شده است. ضمن اين كه عملا اكثر سازمان‌ها و مشاغل در اين روز تعطيل هستند. البته Boxing Day در تمام استان‌ها تعطيل نبوده و ۸ استان و قلمروي كانادا در اين روز تعطيل هستند. مدارس و اكثر مشاغل در اين روز تعطيل بوده و ارائه خدمات عمومي با محدوديت مواجه مي‌شود.

تعطيلات استاني كانادا

علاوه بر تعطيلات ملي كشور كانادا تعطيلات ديگري نيز در برخي مناطق اين كشور وجود دارد كه مخصوص همان مناطق بوده و حالت ملي ندارد.

دوشنبه عيد پاك Easter Monday

دوشنبه عيد پاك يك تعطيلات عمومي در ۶ استان و قلمروي كانادا از جمله كبك است كه در آن رستاخيز مسيح گرامي داشته مي‌شود. در اين روز مدارس و اكثر مشاغل تعطيل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومي كاهش پيدا مي‌كند. اگرچه اين روز به عنوان يكي از تعطيلات رسمي كانادا توسط دولت فدرال ذكر شده اما در تعدادي از استان‌ها و قلمروها اين‌گونه نيست. اين روز در بسياري ديگر از كشورهاي انگليسي‌زبان نيز تعطيل است. تخم مرغ يكي از نمادهاي مهم عيد پاك بوده و به نوعي نمايانگر تولدي دوباره در طبيعت است.

روز خانواده

روز خانواده جزو تعطيلات عمومي استان‌هاي آلبرتا، بريتيش كلمبيا، نيوبرانزويك، انتاريو و ساسكاچوان است. مردم اين استان‌ها سومين دوشنبه فوريه را به واسطه اهميت خانواده و زندگي خانوادگي جشن مي‌گيرند. در روز خانواده سازمان‌ها، مدارس و اكثر مشاغل در ۵ استان مذكور تعطيل هستند. مردم در اين روز در فعاليت‌هاي خانوادگي مانند بازديد از نمايشگاه‌هاي هنري، تماشاي فيلم، اسكيت و… شركت مي‌كنند.

تعطيلات مدني

تعطيلات مدني جزو تعطيلات رسمي كانادا در استان‌هاي آلبرتا، بريتيش كلمبيا، ساسكاچوان، انتاريو، نيوبرانزويك و نوناووت محسوب مي‌شود. مردم اين استان‌ها اولين دوشنبه از ماه آگوست را با تهيه و توزيع كيك، رويدادهاي ورزشي، آتش‌بازي و جشنواره‌هاي فرهنگي جشن مي‌گيرند. در اين روز مدارس، سازمان‌ها و بسياري از مشاغل تعطيل هستند و برگزاري رژه و رويدادهاي عمومي ممكن است باعث ايجاد مشكل در عبور و مرور شود. تعطيلات مدني با نام‌هاي ديگري نيز شناخته مي‌شود كه براي هر يك از استان‌ها داراي تفاوت است.

روزجزيره ‌نشين Islander

روز جزيره‌نشين از تعطيلات قانوني جزيره پرنس ادوارد است كه هر ساله در سومين دوشنبه ماه فوريه جشن گرفته مي‌شود. در اين روز مداري و اكثر مشاغل تعطيل بوده و مردم اين فرصت را دارند تا به استراحت و انجام امور شخصي بپردازند. اين تعطيلات جامعه‌محور بوده و جشن‌هاي خانوادگي در اين روز رواج دارد.

روز Louis Riel

روز Louis Riel يك تعطيلات عمومي در سومين دوشنبه از ماه فوريه در استان مانيتوبا است. اين روز به منظور گراميداشت لوئيز ري به عنوان يكي از سياستمداران مهم تاريخ كانادا بدين عنوان نامگذاري شده است. اين تعطيلات به عنوان فرصتي براي ساكنان استان مانيتوبا است تا چند روزي را در كنار خانواده خود بگذرانند. در اين روز مدارس، سازمان‌ها و بسياري از مشاغل و فروشگاه‌ها تعطيل هستند. ضمن اين كه خدمات حمل‌ونقل عمومي نيز محدود خواهد شد.

روز مردم بومي

روز مردم بومي كانادا جزو تعطيلات قانوني در قلمروهاي شمال‌غربي كانادا محسوب مي‌شود. البته رويدادهاي مربوط به اين روز به صورت ملي در سرتاسر كشور برگزار مي‌شود اما در ساير استان‌ها و قلمروهاي كانادا به عنوان تعطيلات قانوني شناخته نمي‌شود. روز مردم بومي به كانادايي‌ها اين فرصت را مي‌دهد تا در رابطه با ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مردم بومي اطلاعات بيشتري را به دست بياورند. اين روز در كانادا با رقص، موسيقي و جشنواره‌هاي سنتي جشن گرفته مي‌شود.

روز سنت پاتريك

روز سنت پاتريك يك تعطيلات عمومي در استان نيوفاند لند و لابرادور كانادا است كه تاريخ آن در نزديك‌ترين دوشنبه به روز ۱۷ مارس قرار دارد. در اين روز ياد سنت پاتريك به عنوان يك مبلغ مذهبي كه در قرن ۵ ميلادي بسياري از ساكنان ايرلند را مسيحي كرده بود گرامي داشته مي‌شود. روز سنت پاتريك به ويژه توسط افرادي كه پيشينه ايرلندي دارند جشن گرفته مي‌شود. اگرچه اين روز جزو تعطيلات رسمي اين استان محسوب مي‌شود اما با اين وجود بسياري از مدارس، سازمان‌ها و مشاغل مشغول فعاليت هستند و خدمات حمل‌ونقل عمومي طبق برنامه زماني هر روز ارائه مي‌شود.

روز سنت ژان باپتيست

مردم استان كبك و برخي ديگر از مناطق فرانسوي كانادا همه ساله روز ۲۴ ژوئن را به افتخار سنت ژان باپتيست جشن مي‌گيرند. اين روز تنها در استان كبك به عنوان تعطيلات رسمي شناخته مي‌شود. در اين روز رويدادهاي مختلفي برگزار مي‌شود كه از جمله آن‌ها مي‌توان به جشن‌هاي عمومي، كنسرت‌هاي راك و جاز، مسابقات ورزشي، رژه و نمايش آتش‌بازي اشاره داشت. مدارس، سازمان‌ها و بسياري از فروشگاه‌ها در اين روز تعطيل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومي محدود مي‌شود.

علاوه بر تعطيلات ملي و استاني مذكور تعطيلات ديگري نيز در كشور كانادا وجود دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به تعطيلات روز ولنتاين، هالووين، روز مادر و روز پدر اشاره داشت. البته دقت داشته باشيد كه اين موارد جزو تعطيلات رسمي كانادا محسوب نشده و توسط خود مردم جشن گرفته مي‌شوند.

منبع:

https://khabarfarsi.com/

يكي از مواردي كه قبل از سفر يا مهاجرت به يك كشور ديگر مورد بررسي قرار مي‌گيرد تعطيلات رسمي آن كشور است. اطلاع دقيق از تعطيلات رسمي يك كشور مي‌تواند در برنامه‌ريزي براي كار، تحصيل و زندگي در آن كشور كمك كند. به عنوان مثال در صورت تحصيل در كشور كانادا مي‌توانيد از قبل بر اساس تعطيلات رسمي اين كشور برنامه‌ريزي مشخصي را براي بازگشت به ايران انجام دهيد. با توجه به محبوبيت كشور كانادا در بين مردم كشورمان قصد داريم تا تعطيلات رسمي كانادا را به طور كامل مورد بررسي قرار دهيم. در كانادا علاوه بر شنبه و يكشنبه كه روزهاي تعطيل هفته محسوب مي‌شوند تعطيلات رسمي ديگري نيز وجود دارد.

تعطيلات ملي كانادا

تعطيلات ملي كانادا شامل تعطيلات قانوني اين كشور مي‌شود كه در تمامي استان‌ها و قلمروهاي كانادا به عنوان روز تعطيل شناخته مي‌شود. در اين روزها تمامي ادارات دولتي، مدارس و بانك‌ها تعطيل هستند.

جهت انجام خدمات پيكاپ ويزا مي توانيد به سايت قصران گشت مراجعه فرماييد.

روز سال نو

روز اول ژانويه به عنوان اولين روز سال در تمامي كشورهايي كه تقويم گريگوريان Gregorian را مبناي كار خود قرار داده‌اند از جمله كشور كانادا تعطيل است. همين موضوع باعث شده كه اين روز از سال به عنوان رايج‌ترين تعطيلي عمومي در جهان شناخته شود. اين روز از سال در كانادا با نمايش آتش‌بازي و مهماني جشن گرفته مي‌شود. مردم از شامگاه ۳۱ دسامبر با برگزاري مهماني در خانه‌ها و كافه‌ها به استقبال سال نو مي‌روند. در صورتي كه روز سال نو در روزهاي شنبه و يكشنبه قرار گرفته باشد تعطيلي رسمي به روز دوشنبه منتقل خواهد شد. در اين روز اكثر فروشگاه‌ها بسته بوده و سيستم‌هاي حمل‌ونقل عمومي خدمات كمتري ارائه مي‌كنند.

جمعه خوب Good Friday

جمعه خوب دو روز قبل از عيد پاك يكشنبه اتفاق مي‌افتد. اين روز بزرگداشت مصلوب شدن حضرت مسيح است كه به وسيله مسيحيان در كانادا و نقاط ديگر جهان گرامي داشته مي‌شود. جمعه خوب به جز استان كبك در ساير مناطق كشور كانادا به عنوان تعطيل رسمي شناخته مي‌شود. در اين روز مدارس و اكثر قريب به اتفاق مشاغل تعطيل هستند.

مسيحيان حتي اگر در بقيه سال به طور مرتب در مراسم كليسا شركت نكنند در جمعه خوب به كليسا مي‌روند. در مراسمي كه برگزار مي‌شود شمع‌ها خاموش شده و معمولا روي مجسمه‌ها، نقاشي‌ها و صليب‌ها يك پارچه سياه، بنفش يا خاكستري كشيده مي‌شود. ضمن اين كه بعضي از مسيحيان در جمعه خوب روزه مي‌گيرند. در اين روز فروشگاه‌ها و حمل‌ونقل عمومي به طور محدود به ارائه خدمات مي‌پردازند.

روز ويكتوريا

روز ويكتوريا به جز نيوبرانزويك، نوا اسكوشيا و نيوفاند لند در ساير استان‌ها و قلمروهاي كانادا تعطيل رسمي است. اين روز به منظور بزرگداشت ملكه ويكتوريا به عنوان ملكه بريتانيا جشن گرفته مي‌شود. در برخي از شهرهاي كانادا مراسم رژه و آتش‌بازي به مناسبت روز ويكتوريا برگزار مي‌گردد كه قابل توجه‌ترين آن در شهر ويكتوريا در استان بريتيش كلمبيا اتفاق مي‌افتد. در اين روز مدارس و ادارات دولتي كانادا تعطيل بوده و خدمات شهري به طور محدود ارائه مي‌گردد.

روز كانادا

در روز اول جولاي ۱۸۶۷ كشور كانادا به يك فدراسيون با ۴ استان شامل نوا اسكوشيا، نيوبرانزويك، انتاريو و كبك تبديل شد. از سال ۱۹۸۳ اين روز تحت عنوان روز كانادا شناخته شده است. اين روز در سرتاسر كشور جزو تعطيلات رسمي كانادا محسوب شده و در اين روز تمامي مدارس و ارگان‌ها تعطيل هستند. روز كانادا در بسياري از شهرهاي كانادا با برگزاري رويدادهاي مختلف مانند رژه، كنسرت، كارناوال، جشنواره، آتش‌بازي و مراسم شهروندي براي شهروندان جديد جشن گرفته مي‌شود. اين جشن‌ا معمولا در فضاهاي باز برگزار شده و نوعي روحيه وطن‌پرستي در آن‌ها جريان دارد. همچنين پرچم ملي كانادا به طور گسترده نمايش داده شده و افراد صورت خود را با رنگ‌هاي سفيد و قرمز به عنوان رنگ‌هاي ملي كانادا آراسته مي‌كنند.

روز كارگر

روز كارگر در اولين دوشنبه از ماه سپتامبر جشن گرفته مي‌شود در اين روز به كارگران اجازه داده مي‌شود تا براي شرايط كاري و حقوق بهتر اقداماتي را انجام دهند. روز كارگر براي بسياري از كانادايي‌ها بخشي از يك آخر هفته طولاني محسوب مي‌شود. در گذشته روز كارگر بيشتر به فعاليت‌هايي در جهت حقوق كارگران اختصاص پيدا مي‌كرد اما در حال حاضر اكثر كانادايي‌ها از اين تعطيلات به منظور سفر و پيك‌نيك استفاده مي‌كنند.

روز كارگر جزو تعطيلات رسمي كانادا در سرتاسر اين كشور بوده و اكثر مشاغل در اين روز تعطيل هستند. علاوه بر اين اكثر سازمان‌ها، مدارس و ساير موسسات آموزشي نيز در اين روز تعطيل هستند. خدمات حمل‌ونقل عمومي نيز در اين روز كاهش پيدا خواهد كرد. اين روز ابتدا در بهار جشن گرفته مي‌شد اما از سال ۱۸۹۴ به فصل پاييز منتقل شد.

روز شكرگذاري

روز شكرگذاري از سال ۱۹۵۷ ميلادي در دومين دوشنبه از ماه اكتبر تعطيل بوده و در اين روز مردم به خاطر محصول خوب و ساير نعمت‌ها به شكرگذاري مي‌پردازند. روزشكرگذاري در كانادا به نوعي با جشنواره‌هاي برداشت محصول در اروپا پيوند دارد. به جز نيوبرانزويك، نوا اسكوشيا و نيوفاند لند روز شكرگذاري در ساير مناطق كانادا به عنوان تعطيل رسمي شناخته مي‌شود. در اين روز مدارس، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و بسياري از مشاغل تعطيل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومي محدود مي‌شود. در تعطيلات مربوط به روز شكرگذاري بسياري از كانادايي‌ها به ديدار اقوام و دوستان خود در مناطق ديگر رفته يا از آن‌ها ميزباني مي‌كنند. ضمن اين كه اين تعطيلات فرصت خوبي براي يك سفر پاييزي نيز محسوب مي‌شود.

روز يادبود

در روز يادبود تمامي فداكاري‌هاي مردم در درگيري‌هاي مسلحانه از جمله جنگ‌هاي جهاني اول و دوم گرامي داشته مي‌شود. اداي احترام به كشته‌شدگان جنگي و گذاشتن عكس و نامه رو مقبره آن‌ها از جمله كارهايي است كه در اين روز انجام مي‌شود. اگرچه دولت فدرال روز يادبود را به عنوان يكي از تعطيلات رسمي كانادا مي‌شناسد اما در استان‌هاي كبك، انتاريو، مانيتوبا و نوا اسكوشيا اين روز به عنوان تعطيلات قانوني در نظر گرفته نشده است. برخي مدارس در روز يادبود داير بوده و مراسمي مانند سخنراني در مورد جنگ و كشته‌شدگان را برگزار مي‌كنند.

روز كريسمس

روز كريسمس از ديگر تعطيلات رسمي كانادا است كه در سرتاسر كشور جشن گرفته مي‌شود. طبق نظرسنجي‌ها روز كريسمس محبوب‌ترين تعطيلات در كشور كانادا بوده و ميزان علاقه مردم به آن دو برابر بيشتر از روز كانادا است. اكثر كانادايي‌ها روز تولد حضرت مسيح را جشن گرفته و سنت‌هاي خاصي از جمله درخت كريسمس و بازديد از دوستان و اقوام را برپا مي‌كنند. در روز كريسمس مدارس، سازمان‌ها و اكثر مشاغل تعطيل هستند. حمل‌ونقل عمومي يا متوقف مي‌شود يا خدمات آن محدود مي‌گردد. برخي از فروشگاه‌ها در اين روز نيز خدمات ارائه مي‌كنند.

Boxing Day

براي بسياري از كانادايي‌ها Boxing Day در تاريخ ۲۶ دسامبر تعطيل است و آن‌ها اين فرصت را پيدا مي‌كنند تا در خريدهاي پس از كريسمس و همچنين تماشاي هاكي روي يخ شركت نمايند. اگرچه Boxing Day تنها در استان انتاريو به عنوان يك تعطيلات قانوني شناخته مي‌شود اما براي كاركنان فدرالي و بانك‌ها نيز به عنوان روز تعطيل در نظر گرفته شده است. ضمن اين كه عملا اكثر سازمان‌ها و مشاغل در اين روز تعطيل هستند. البته Boxing Day در تمام استان‌ها تعطيل نبوده و ۸ استان و قلمروي كانادا در اين روز تعطيل هستند. مدارس و اكثر مشاغل در اين روز تعطيل بوده و ارائه خدمات عمومي با محدوديت مواجه مي‌شود.

تعطيلات استاني كانادا

علاوه بر تعطيلات ملي كشور كانادا تعطيلات ديگري نيز در برخي مناطق اين كشور وجود دارد كه مخصوص همان مناطق بوده و حالت ملي ندارد.

دوشنبه عيد پاك Easter Monday

دوشنبه عيد پاك يك تعطيلات عمومي در ۶ استان و قلمروي كانادا از جمله كبك است كه در آن رستاخيز مسيح گرامي داشته مي‌شود. در اين روز مدارس و اكثر مشاغل تعطيل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومي كاهش پيدا مي‌كند. اگرچه اين روز به عنوان يكي از تعطيلات رسمي كانادا توسط دولت فدرال ذكر شده اما در تعدادي از استان‌ها و قلمروها اين‌گونه نيست. اين روز در بسياري ديگر از كشورهاي انگليسي‌زبان نيز تعطيل است. تخم مرغ يكي از نمادهاي مهم عيد پاك بوده و به نوعي نمايانگر تولدي دوباره در طبيعت است.

روز خانواده

روز خانواده جزو تعطيلات عمومي استان‌هاي آلبرتا، بريتيش كلمبيا، نيوبرانزويك، انتاريو و ساسكاچوان است. مردم اين استان‌ها سومين دوشنبه فوريه را به واسطه اهميت خانواده و زندگي خانوادگي جشن مي‌گيرند. در روز خانواده سازمان‌ها، مدارس و اكثر مشاغل در ۵ استان مذكور تعطيل هستند. مردم در اين روز در فعاليت‌هاي خانوادگي مانند بازديد از نمايشگاه‌هاي هنري، تماشاي فيلم، اسكيت و… شركت مي‌كنند.

تعطيلات مدني

تعطيلات مدني جزو تعطيلات رسمي كانادا در استان‌هاي آلبرتا، بريتيش كلمبيا، ساسكاچوان، انتاريو، نيوبرانزويك و نوناووت محسوب مي‌شود. مردم اين استان‌ها اولين دوشنبه از ماه آگوست را با تهيه و توزيع كيك، رويدادهاي ورزشي، آتش‌بازي و جشنواره‌هاي فرهنگي جشن مي‌گيرند. در اين روز مدارس، سازمان‌ها و بسياري از مشاغل تعطيل هستند و برگزاري رژه و رويدادهاي عمومي ممكن است باعث ايجاد مشكل در عبور و مرور شود. تعطيلات مدني با نام‌هاي ديگري نيز شناخته مي‌شود كه براي هر يك از استان‌ها داراي تفاوت است.

روزجزيره ‌نشين Islander

روز جزيره‌نشين از تعطيلات قانوني جزيره پرنس ادوارد است كه هر ساله در سومين دوشنبه ماه فوريه جشن گرفته مي‌شود. در اين روز مداري و اكثر مشاغل تعطيل بوده و مردم اين فرصت را دارند تا به استراحت و انجام امور شخصي بپردازند. اين تعطيلات جامعه‌محور بوده و جشن‌هاي خانوادگي در اين روز رواج دارد.

روز Louis Riel

روز Louis Riel يك تعطيلات عمومي در سومين دوشنبه از ماه فوريه در استان مانيتوبا است. اين روز به منظور گراميداشت لوئيز ري به عنوان يكي از سياستمداران مهم تاريخ كانادا بدين عنوان نامگذاري شده است. اين تعطيلات به عنوان فرصتي براي ساكنان استان مانيتوبا است تا چند روزي را در كنار خانواده خود بگذرانند. در اين روز مدارس، سازمان‌ها و بسياري از مشاغل و فروشگاه‌ها تعطيل هستند. ضمن اين كه خدمات حمل‌ونقل عمومي نيز محدود خواهد شد.

روز مردم بومي

روز مردم بومي كانادا جزو تعطيلات قانوني در قلمروهاي شمال‌غربي كانادا محسوب مي‌شود. البته رويدادهاي مربوط به اين روز به صورت ملي در سرتاسر كشور برگزار مي‌شود اما در ساير استان‌ها و قلمروهاي كانادا به عنوان تعطيلات قانوني شناخته نمي‌شود. روز مردم بومي به كانادايي‌ها اين فرصت را مي‌دهد تا در رابطه با ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مردم بومي اطلاعات بيشتري را به دست بياورند. اين روز در كانادا با رقص، موسيقي و جشنواره‌هاي سنتي جشن گرفته مي‌شود.

روز سنت پاتريك

روز سنت پاتريك يك تعطيلات عمومي در استان نيوفاند لند و لابرادور كانادا است كه تاريخ آن در نزديك‌ترين دوشنبه به روز ۱۷ مارس قرار دارد. در اين روز ياد سنت پاتريك به عنوان يك مبلغ مذهبي كه در قرن ۵ ميلادي بسياري از ساكنان ايرلند را مسيحي كرده بود گرامي داشته مي‌شود. روز سنت پاتريك به ويژه توسط افرادي كه پيشينه ايرلندي دارند جشن گرفته مي‌شود. اگرچه اين روز جزو تعطيلات رسمي اين استان محسوب مي‌شود اما با اين وجود بسياري از مدارس، سازمان‌ها و مشاغل مشغول فعاليت هستند و خدمات حمل‌ونقل عمومي طبق برنامه زماني هر روز ارائه مي‌شود.

روز سنت ژان باپتيست

مردم استان كبك و برخي ديگر از مناطق فرانسوي كانادا همه ساله روز ۲۴ ژوئن را به افتخار سنت ژان باپتيست جشن مي‌گيرند. اين روز تنها در استان كبك به عنوان تعطيلات رسمي شناخته مي‌شود. در اين روز رويدادهاي مختلفي برگزار مي‌شود كه از جمله آن‌ها مي‌توان به جشن‌هاي عمومي، كنسرت‌هاي راك و جاز، مسابقات ورزشي، رژه و نمايش آتش‌بازي اشاره داشت. مدارس، سازمان‌ها و بسياري از فروشگاه‌ها در اين روز تعطيل بوده و خدمات حمل‌ونقل عمومي محدود مي‌شود.

علاوه بر تعطيلات ملي و استاني مذكور تعطيلات ديگري نيز در كشور كانادا وجود دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به تعطيلات روز ولنتاين، هالووين، روز مادر و روز پدر اشاره داشت. البته دقت داشته باشيد كه اين موارد جزو تعطيلات رسمي كانادا محسوب نشده و توسط خود مردم جشن گرفته مي‌شوند.

منبع:

https://khabarfarsi.com/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 28
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 410
  • بازدید سال : 1241
  • بازدید کلی : 36109
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی